2008年11月28日
All About Cookies
~クッキーについて~
Jokes are all about timing. Stepping on or off an escalator is all about timing. Cooking is also all about timing. If you put in a batch of cookies and do not let it bake enough, you end up with a gooey mess that slips through your fingers. Let them bake too long and you end up with some charred disks that hurt your teeth when you bite into them and taste like charcoal. As you can see, timing is very important. But you might ask, so why are you making me hungry talking about cookies and what does this have to do with Battle Spirits? Well, let me explain.
冗談を言うことはタイミングが重要です。 エスカレーターに乗ること、降りることもすべてはタイミングです。 料理をすることもタイミングです。 もしあなたがオーブンでクッキーを十分焼かなければ、指の間からクッキーがドロドロした状態でこぼれ落ちてしまいます。
逆に焼きすぎれば歯も折れそうなくらい焦げてしまい食べられません。 つまり何事にもタイミングは非常に重要だということです。
えっ? バトスピと何が関係あるかって?
これからご説明いたしましょう。
In Battle Spirits, timing is very important in the game. Knowing when you can attack and when you need to stay back in defense. In card games and other games, this is often called the “Tempo” of the game. You will often have a feeling on this. If you think you are winning the tempo fight, you should keep attacking and press your advantage. If you think you are losing the game, you should attempt to slow the tempo down so that you can regain the advantage. Once you have regained the advantage, you can speed up again to win the game.
バトスピでもタイミングは非常に重要です。 いつ攻撃すべきか?いつ守るべきか?ということです。 一般的にカードゲームやその他のゲームではこれを「テンポ」と呼びます。 もしあなたのテンポ攻撃が順調ならどんどん攻め続けるべきでしょう。
もし形勢が悪ければ相手のテンポをスローダウンさせ、形勢が逆転したらまた一気に攻勢に転じます。
A good way to calculate if you have tempo or if your opponent has tempo is to look at the amount of life you have left and the amount of spirits you have on the field and compare those with the life and spirits that your opponent has. If you are ahead in both life and number of spirits on the board, you have tempo. If your opponent is ahead in both life and spirits on the field, you should probably be playing defense and trying to slow the game down so you can come back. The hardest evaluation is when you have more spirits, but your opponent has more life. In most of these cases, if you are down to 1 or 2 life remaining, your opponent still has tempo and you need to be very careful, since one or two successful attacks can finish you off.
あなたがテンポを握っているか相手が握っているかを簡単に計算する方法は、自分と相手の残りのライフとスピリットを比べることです。 もしあなたのライフとスピリットが多いならあなたがテンポを握っている証拠です。 逆に相手のほうが多いなら、あなたはおそらく守勢にまわっているので、相手のテンポをスローダウンする方法を考えましょう。 非常に難しい判断になるのは、あなたのスピリットの方が多く、相手のライフが多いときです。
この場合、もしあなたの残りのライフが1~2の場合はまだ相手がテンポを握っている場合があり、注意が必要でしょう。 相手のすばらしい攻撃が1~2回成功すると一気に負けが決定してしまうからです。
There are a number of cards that help our with the creature situation. Obviously cards that destroy your opponent’s spirits help you with tempo, but there are a number of other cards that can do the same thing and often are cheaper to play than destruction cards. One such type of cards is a category that I like to call “bounce” cards.
さて、場のスピリットの状況を変化させるカードはたくさんあります。 相手のスピリットを破壊するカードは明らかにあなたのテンポを助けます。 しかしながら、同じようにテンポを助けるカードで破壊カードより安いコストで使用できるカードも存在します。 そのようなタイプのカードを私は「バウンスカード」と呼んでいます。
Bounce cards are cards that return your opponent’s spirit and nexus cards back to their hand or deck. Dream Ribbon lets you return a spirit to your opponents hand for a cost of 4, which can be reduced to 1. For only one additional resource, you can play Dream Chest and return the spirit to the top of your opponent’s deck, costing them a card as well as the spirit in play. Hell-Blindi gives you the Dream Ribbon effect, but you also get a spirit on the field that can attack, for a two spirit swing. Since tempo is all about getting on offense, you will generally play Hell-Blindi’s before you play Dream Ribbons, but you might add Dream Ribbons after you have the maximum Hell-Blindi’s in an all Diamond deck.
バウンスカードとは相手のスピリットやネクサスカードを相手のデッキや手札に戻すカードです。 ドリームリボンは軽減コストを利用するとコスト1で相手のスピリットを手札に戻すことが出来ます。 あとコスト1足せばドリームチェストを使用でき、相手のスピリットはデッキの一番上に移動するので、再召喚するために相手にもう1体分のコストをかけさせることができます。 ヘル・ブリンディは召喚するとドリームリボンの効果を持ち、さらに即攻撃が可能になります。 テンポとは攻撃を握ることなので、ドリームリボンをプレイする前にヘル・ブリンディをプレイするのが良いでしょう。
The main advantage of bounce cards like these three is that they give you tempo by clearing the field for your spirits, who can then eat up your opponent, like eating up a cookie. That reminds me, I am hungry for some reason. I need to go get something to eat.
これらのバウンスカードの主となる利点は、フィールド上の一掃することでテンポをつかみ、そしてクッキーを食べるように相手を食らうことができるということです。 おっと、おなかがすいていることを思い出してしまいました。 そろそろ何か食べるものを探しに行きます。
Until next time.
それではまた。
Michael Elliott -マイケル・エリオット-